پیشینه و کیفیت MDF و نئوپان پویا

ام دی اف پویا پرفروش­ترین برند MDF ایرانی است به گونه ­ای که می­توان گفت 40 درصد بازار ایران را در اختیار دارد. آوازه ­­ی برند پویا در خارج از کشور بلند است و درباره­ ی صادرات ام دی اف نیز معمولا پویا نیاز به معرفی ندارد و بسیار معروف است. از دلایل خوش­نام بودن این برند در درجه نخست می­ توان از کیفیت مطلوب آن یاد کرد. با توجه به بهره بردن کارخانه­­ ی پویا از دستگاه­های اتوماتیک که معمولا ساخت اتریش، آلمان و ایتالیا می­ باشد و تاییده ای برندهای بزرگ ام دی اف اتریش و آلمان همچون Funder و Wemhoner، کیفیت محصولات ام دی اف پویا برازنده ­ی نام محصول ایرانی و هم ­تراز با نمونه ­های استاندارد اروپا است. نکته­ ی جالب توجه که بیشتر مصرف­ کنندگان و فروشندگان ام دی اف به تجربه به آن دست یافته ­اند این است که در طول بیش از نیم قرن از تولید ام دی اف و نئوپان پویا همیشه کیفیت آن بالا بوده و افت مقطعی و موردی در کالای درجه یک آن هرگز دیده نشده است. شرکت پویا دلیل این مورد اخیر را نظارت پیوسته و رعایت استاندارد و همزمان بهره ­بردن از کادر مجرب و متخصصان توانای خود می­داند. برند پویا در چهار شرکت وابسته فعالیت دارد؛ شرکت پالار، شرکت فرایند صنعتی پویا چوب، شرکت تولید ملامین سازه پویا، شرکت روکش آریا پویا (پارکو).

برند پویا در تولید ام دی اف و نئوپان خام خودکفا است به گونه ­ای که محصولات ام دی اف و نئوپان خام آن به سرعت به فروش رسیده و با توجه به قیمت مناسب نئوپان و ام دی اف خام پویا نسبت به محصولات مشابه تایلندی و ترکیه ای مورد اقبال خریداران، کارگاه ­داران و تولید کنندگان محصولات چوبی و ام دی افی است. ویژگی­های پویا همچون تنوع ضخامت­های تولیدی، حجم تولید بالا در کشور، وزن مخصوص و تراکم بالا، تنوع رنگ، قابلیت سمباده، رنگ و مقاومت در برابر حرارت CNC، قیمت مناسب، مقاومت در برابر نفوذ حشرات و عدم رشد قارچ، مقاومت مناسب در برابر رطوبت، پاک شدن روکش، تاب ­آوری روکش در برابر مواد شوینده (اسیدی و بازی)، مقاومت روکش در برابر بخار آب و ظروف داغ و در پایان مقاومت در برابر خراشیدگی و سایش و اثر سیگار برند پویا را پرفروش­ترین برند ایرانی ام دی اف ساخته است.

آریا فرزامند
دسامبر 9, 2020