هایگلاس ایرانی ( ای جی ای) چیست؟



برای فروشندگان هایگلاس همیشه یک چالش درباره ی فروش وجود دارد.
“””آقا هایگلاس ایرانی ش رو ندارید؟”””

خریداران هایگلاس چه منظوری از این جمله دارند؟ قطعا منظور و هدف آنان قیمت پایین تر نسبت به هایگلاس ترک است. در این جستار درباره ام دی اف هایگلاس ایرانی گزارشی ارائه میشود.


همانطور که در نوشتارهای پیش از این گفته شد ورق هایگلاس از پنج بخش تشکیل شده است؛

1- روکش پشت.
2- مغز ام دی اف (MDF خام).
3- چسب زیر روکش هایگلاس.
4- روکش هایگلاس.
5- سلفون محافظ



قیمت هایگلاس ای جی ای
معمولا روکش های هایگلاس محصول کشور کره است. و مغز خام آن تایلندی یا ترکیه ای است. همین دو نکته قیمت کالا را 30 تا 40 درصد افزایش میدهد.
هایگلاس برند AGE برای حل این مشکل سالهاست از روکش هایگلاس ارزان تر و مغز ایرانی استفاده میکند. با این روش قیمت هایگلاس ای جی ای را کاهش داده است. البته برخی از کدها همچون ای جی ای مات و اینوکس ای جی ای با روکش کره ای تولید میشود که قیمت بالاتری دارند. ولی عموما توجه برند ای جی ای بر اقتصادی بودن قیمت کالای تولید است.

تفاوت هایگلاس ای جی ای با دیگر هایگلاس های بازار

واقعیت این است که هایگلاس ارزان در بازار فراوان است و رواج دارد. ولی نکته این است هایگلاس ای جی ای به نسبت قیمت دیگر کالاها قیمت بسیار مناسبی دارد. و درباره ی کیفیت مورد توجه بسیاری از ام دی اف کاران است.
هایگلاس ای جی ای دارای تونع رنگ بسیار زیادی است و بیش از 10 سال است که تولیدی انبوه دارد و توانسته نظر مشتریان خود را جلب کند. در گذشته AGE محصول خود را با اندازه ی 244122 تولید میکرد ولی سالها ست که هایگلاس ای جی ای همچون انواع برندهای هایگلاس با اندازه ی 28001220*16 تولید میشود.


یک نکته جذاب اینکه پالت هایگلاس ای جی ای بصورت مخلوط نیز بارگیری میشود. یعنی اینکه خریدار میتواند چند رنگ سفارش بگذارد و در یک پالت 30 یا 50 برگی آن را از کارخانه ای جی ای دریافت کند.
از کجا میتوان هایگلاس ای جی ای را از برندهای کارگاهی تشخیص داد؟

هایگلاس ای جی ای گرچه قیمت مناسبی دارد ولی نمیتوان آن را غیر استاندارد دانست. استفاده از چسب مناسب باعث عدم کنده شدن روکش و عدم تغییر رنگ روکش شده است. برای همین ای جی ای با استفاده از دو سلفون که یکی از آنها با لوگوی برند ای جی ای در سرتاسر روکش دیده میشود پوشانده شده است. این ویژگی علاوه بر محافظت از روکش هایگلاس اصل بودن کالا را نیز نشان میدهد.


با همه ی آنچه گفته شد در میان برندهای هایگلاس ایرانی، برند AGE قطعا با کیفت تر از نمونه های مشابه است.

آریا فرزامند
دسامبر 24, 2020