پیشینه شرکت پاک چوب

شرکت پاک چوب فعالیت تولیدی خود را از دزفول آغاز کرد و با سرعت آن را گسترش داد تا به یکی از مهمترین برندهای ایرانی در زمینه ی ام دی اف تبدیل شد. آغاز فعالیت گسترده ی تولید برند پاک چوب به سال 1384 در شهر شوش باز میگردد. در آن زمان تولید صفحه پاک چوب سالانه به 60هزار شاخه صفحه کابینت در سال میرسید. با تکمیل خط تولید و 5 برابر شدن محصول تولیدی، امروزه صفحات کابینت پاک چوب جزو پرطرفدار ترین کالاهای بازار شده است.



کارخانه های پاک چوب

در سال 1387 خط تولید ام دی اف پاک چوب و همچنین نئوپان در استان خوزستان آغاز به کار کرد که این تولید تا امروز افزایش داشته و بخش زیادی از بازار ام دی اف کشور را در دست گرفته است. در آغاز تولید پاکچوب خوزستان 350هزار برگ در سال بود.

با بنیانگذاری کارخانه پاک چوب استان خراسان در سال 1392 و افزایش یک و نیم میلیون شیت در سال تولید سالانه ی برند ام دی اف پاک چوب با 2 میلیون و یکصد هزار ورق در سال رسید. ام دی اف پاک چوب با دار بودن بیش از 120 رنگ و طرح و 4 نوع فینیش (برجستگی) صابونی، برفی، براق و برجسته SD از پر رنگارنگ ترین برندهای بازار ام دی اف کشور است. در سال جاری (1399) نیز کارخانه ی سوم پاک چوب در استان تهران راه اندازی شد که تولید یاد شده را افزایش خواهد داد.

شرکت پاک دکور

شرکت پاک دکور که از اقمار پاک چوب است تولید کننده کاغذ ملامینه است. این شرکت در سال 1391با فناوری شرکت های آلمانی و واردات کاغذ تزیینی با گراماژ 60 تا 110 گرم در متر مربع و آغشته سازی آن با اوره، ملامین و دیگر مواد شیمیایی محصول روکش ملامینه پاک چوب را به بازار عرضه کرد. البته بخشی از روکش تولیدی به عنوان مواد اولیه برای تولید  ام دی اف ملامینه پاک چوب استفاده می شود ولی بخشی دیگر به کارخانه ها و دیگر برندهای بازار فروخته میشود. با گسترش کارخانه در سال 1394 تولید این مجموعه به 90 میلیون متر مربع در سال رسیده است.

شرکت کشت و صنعت پاک چوب

در سال 1394 شرکت کشت و صنعت پاک چوب فعالیت خود را به منظور صیانت از منابع ملی، توسعه اقتصادی، اشتغال زایی، جلوگیری از خروج ارز، خودکفایی در زمینه تامین مواد اولیه صنایع چوب و تولید MDF  کشور آغاز کرد. این پروژه در زمینی به مساحت 600 هکتار و خاکبرداری 10 میلیون متر مکعب و کاشت دو میلیون نهال اکالیپتوس احداث شد.

 کشت و صنعت پاک چوب در سال 1396 با توزیع یک میلیون اصله نهال رایگان در خوزستان، به محیط زیست کشور و استان خوزستان خدمت کرد.

جدیدترین محصولات پاک چوب

برند پاک چوب علاوه بر صفحه پاک چوب و انواع ام دی اف پاک چوب هایگلاس نیز تولید میکند. پاک چوب در سال 1395 با افزودن خط تولید اتوماتیک با ظرفیت تولید 1 میلیون ورق هایگلاس پاک چوب وارد رقابت با دیگر انواع ام دی اف هایگلاس شد.

گروه صنعتی پاک چوب در حال حاضر با اشتغال زایی برای بیش از 600 نفر به صورت مستقیم به عنوان یک شرکت خصوصی در زمینه تولید مصنوعات چوبی، با یک تراز پیشرو و دانش بنیان مشغول به فعالیت می باشد.

سحر قاسمیان
دسامبر 24, 2020